איך לערוך סרט?

רובנו מקפידים ואוהבים לתעד את הרגעים החשובים בחיינו כמו ימי הולדת, טיולים או טקסי הסיום של טירונות. עם השנים ארכיון הוידיאו המשפחתי טופח ותופס יותר ויותר מקום, עד שיום אחד מחליטים לשים לזה סוף ולסדר את כל הזיכרונות ולהפוך חלק מחומרי הגלם לסרט וידאו של ממש.
כמו כן, הצפייה בחומרים לא ערוכים לרב משעממת ואחרי צפייה ממושכת הופכת למייגעת. כל כמה זמן מופיעים קטעים שלא קורה בהם שום דבר, תמונות של שמיים או ריצפה או סתם קטעים באיכות ירודה.
השיטה הפשוטה של הקלטת קטעים רצויים לקלטת אחרת לא יעילה במיוחד גם בגלל האיכות שנפגעת כתוצאה מכך וגם בגלל המעברים החדים שנוצרים בעת ההקלטה. בשיטה הזו גם אין אפשרות של הוספת פס קול וכתוביות לסרט. לאלו שבכל זאת יעדיפו שירות עריכה מקצועי לחצו כאן

לרובנו ישנה מצלמת וידאו דיגיטאליות ומחשב, כל מה שנשאר זה תוכנה לעריכת וידאו. כיום כבר אין צורך ורכישת חומרות מיוחדות יקרות ערך ולכן אפשר לערוך כמעט בכל מחשב רגיל. אבל המחשבה שהעניין מסובך ונועד רק לעורכי וידאו מקצועיים מבריחה יוצרים פוטנציאליים רבים.
חשוב להבין שהעריכה משנה את כל חוקי המשחק ומי שיודע לערוך לא צריך לשבור את הראש בשאלה אם לצלם קטע כזה או אחר או לוותר. העריכה מאפשרת ברוגע ובנחת לבחון ולבחור את הקטעים הרצויים, לעצב אותם, להוסיף אליהם כתוביות, פס קול ואפקטים לקול ולתמונה. ברב התוכנות תוכלו גם ליצור DVD מקצועי עם תפריט ניווט משוכלל ופרקים (chapters).

תהליך המומלץ לעריכת הסרט:

  1. לחשוב על הסרט הסופי ולנסות לדמיין איך רוצים שיראה בסוף (בפועל יצאה לכם סרט אחר לגמרי)
  2. להכין את כל החומרים (קלטות, תמונות, סלילי פילם וכו’) ולמיין אותם על נושאים
  3. לעבור עליהם (אפשר בצפייה מהירה) כדי שתדעו מה יש לכם ביד ואם לא שכחתם משהו
  4. להמיר קלטות, לסרוק תמונות פילמים או במידה ויש לכם ציוד מתאים לדגום ישירות למחשב
  5. באמצעות התוכנה שבחרתם לערוך בה תבחרו את הקטעים הרצויים
  6. להניח את הקטעים שנבחרו על הטיים ליין (timeline) ולסדר אותם על פי רצונכם
  7. לבחור ולהוסיף אפקטים לתמונה (לא חובה)
  8. להוסיף פס קול (מוזיקה, קריינות, אפקטים מוזיקליים)
  9. להוסיף כותרות במקומות הרצויים
    “לרנדר” (render) אם קיים צורך
  10. לצפות בסרט המוגמר
  11. לייצא את הסרט לפורמט הרצוי כגון DVD, wmv או להקליט חזרה לקלטת


התהליך עשוי להשתנות בהתאם לצורכים וכל פעולה שונה בתכליתה בתוכנות שונות. לאורך כל תהליך העריכה חשוב מאוד לשמור את הפרויקט ואף לשמור כל פעם בגרסאות שונות (save as). תשתדלו להנות מהחוויה ולא להתעקב על דברים שלא הולכים, תמשיכו הלאה ותחזרו לזה מאוחר יותר. מה שבטוח, זה שהעריכה הוא תחביב מאוד ממכר ואם פעם אחת נכנסתם לזה יהיה קשה מאוד להיגמל מזה.

מעוניינים בייעוץ ראשוני ללא עלות? התקשרו!

או מלאו כבר עכשיו פרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם בהקדם:

מעוניינים בייעוץ ראשוני ללא עלות?

מלאו את הפרטים ונציג מומחה מטעמנו יחזור אליכם בהקדם :